14/6/13

UN DIA A L'HORT

Hola amics, m’agradaria parlar sobre aquest tema perquè cada cop mes hi ha mes cultura hortícola entre els joves i trobo que pot ser interessant. Jo soc un jove de 26 anys i estic estudiant agricultura ecològica i m’agradaria compartir coneixements.
Aprofito l’època que estem per parlar de les plantes termòfil·les o perquè ens entenguem plantes a les que els agrada i/o necessiten el sol.
M’agradaria començar per les meloneres, les meloneres com a termòfil·les que són, si no heu plantat encara, no patiu encara hi sou a temps. Hi ha milers de mètodes però jo us parlaré del mulx o encoixinat pròpiament dit.

Per començar  em de tenir en compte el marc de plantació, la melonera es una planta rastrera, per tant em de deixar bastant espai entre planta i planta. Farem un cercle de mig metro de diàmetre i de 30 cm de fondària, hi posarem un parell de dits de compost i/o fems secs, ho taparem amb terra. La llavor la posarem a continuació. Com a protecció hi farem un mulx o com diríem un encoixinat. L’encoixinat el podem fer amb restes d’herbes seques, palla ... això ens aguantarà mes el nivell d’humitat i la temperatura, la planta no ha de quedar tapada i també si hi posem un bon gruix de mulx també evitarem que creixin males herbes dit això nomes cal que reguem i esperem.

PEKE!!!!!!!!!!!!!!!   

3 comentarios:

ruben dijo...

Moltes gràcies per els teus consells Peke! es nota que et motiva i gaudeixies d'aquest camp ;)
A veure si vas fent més aportacions amb nous coneixements.

farigola dijo...

Hola Peke!!molt interessant que comparteixis aquesta informació!!L'hort, és un plaer, que a més de ser terapeutic, és una necessitat que aviat ens haurem de retrobar..!!hi ha un sistema sostenible i harmonic amb la natura que es la Permacultura, que respecta la terra i els recursos naturals.. Molt interessant!

Proverbi xinès "si vols ser feliç un dia, comprat algo, si vols ser feliç una setmana, ves de vacances, si vols ser feliç tota la vida, tingues un hort!!;)
Ah!!et recomanu un documental "La voz del viento".

Segueix-nos explicant!!

ruben dijo...

hola Farigola!

és bo retrovar-te per aquí i d'agraïr les recomanacions que fas: apuntades ;)